2015. május 7., csütörtök

Kritika #2 | Két világ találkozása | Lindsey Cole

Igen, már megint én. Szóval, most egy kritikát olvashattok, a Két világ találkozása című blogra. Remélem, sokat segíthettem. :) (Megjegyzés: bocsi, ha nem hosszú kritikát akartál, de úgy sikerült, hogy minden apró hibádat megemlítettem, amit találtam.)


Első benyomás:
Te jó ég! Hogy tudom a blogot interneten mobilverzióban nézni? Ez varázslat. De komolyan, nem bírom megérteni. :D Na, internetes verzión sokkal jobb.

Fejléc:
Nem tetszik. Egyszerűen valahogyan nem tetszik. De térjünk át a szakmai részre. Elég egyszerűen van megcsinálva, egy textúra, két helyen nem túl jól eldolgozva a lány (aki, gondolom a főszereplő), plusz egy cím. Először is, a textúra. Elég szép, de valahogy olyan érzésem van, mintha nem lenn jó minősége. vagyis csak azoknál a felhőszerű részeinél. Elmosódottak, rossz minőségűek, bántja a szemet. Aztán a lány, kétszer. Ugyanazt kell elmondanom - rossz a minőségük, és ez elég idegesítő. Aztán, még egy probléma, nincsenek elég jól eldolgozva. Mindkét képnél észre tudtam venni a kép szélét egy-egy helyen. Erre figyelj, hogy ne látszódjon. Plusz, a többi részen is, alaposabban, szebben el lehetett volna dolgozni. Bár nem vagyok nagy designer, azért mégis, én mondom, ez nagyon fontos. Aztán van még egy elég nagy problémám a fejléccel: nagyon nem illik színben a design többi részéhez. A felirat lehetne szebb, kicsit furcsa, hogy szegélyt raktál neki, azt javaslom, válassz szebb, különlegesebb betűtípust. De alapvetően ez sem olyan rossz. Nem ez a legnagyobb baj a fejléccel.

Design:
A design többi részével nincs bajom, szép, jól meg vannak csinálva a kódok. A színek szépek, harmonizálnak, csak a fejléc sehogy sem illik bele az összképbe. A linkek is jók, szóval alapvetően jól megcsináltam. Bár az elrendezés nem tartozik a kedvenceim közé, egy szép fejléc nagyon jól fel tudná dobni.

Tartalom:
A cím alapvetően figyelemfelkeltő, nekem tetszik. Nem tűnik sablonosnak, vagy legalábbis nem gondolom annak.
A fülszöveg is érdekes, jól van megírva. Nem találtam benne hibát.
Az alapötlet tetszik, miszerint van két hely, ahol megtalálható minden embernek a pontos mása. Még nem találkoztam hasonló történettel, szóval szerintem egyáltalán nem sablonos.
Bár ez még kicsit a designhoz tartozik, sokkal jobban nézne ki a szöveg, ha sorkizárt lenne. Engem például kifejezetten zavar, hogyha egy blog jobbra vagy balra van igazítva, az olyan összevissza, nem túl rendezett. És nem lenne nehéz megoldani, hogy sorkizárt legyen, és máris sokkal kellemesebb a szemnek. Nem nagy hiba, de engem nagyon tud zavarni. 
(Ez nem hiba, csak egy kis megjegyzés. lehet, hogy csak én vagyok tudatlan, meg ilyesmi, de a Jordan nem egy fiúnév?)
Találtam egy hibát a párbeszédeknél. Ha megjegyzést teszel a valaki beszéde közé, akkor mindig rakj pontot. Tudom, nem fogalmaztam túl érthetően, szóval megmutatom. Te ezt írtad:
"— Halli — ült le a másik oldalamra Jordan, a másik barátnőm — mi a helyzet? — kérdezte, miközben bele harapott a szendvicsébe."
És így helyes:
"— Halli — ült le a másik oldalamra Jordan, a másik barátnőm. —, mi a helyzet? — kérdezte, miközben bele harapott a szendvicsébe."
Ez fontos, és ha jól láttam, akkor ezt a hibát minden helyen elkövetted. Ja, és még egy valami, ez nem hiba, csak furcsállom. Hogy raksz ilyen hosszú gondolatjeleket? Nem nagyon értem, és egy kicsit furán néz ki. Nem zavaró, csak megemlítettem.
Van néhány vesszőhibád, amit elég sok helyen ejtettél. Az egyik fajta, a gyakoribb az, amikor feleslegesen kiteszel vesszőket, amik elég zavaróak tudnak lenni. Mutatok egy példát rögtön az elejéről: "az óceánok, a tavak, nem szennyezettek"; ez így lenne helyes: "az óceánok, a tavak nem szennyezettek". Ilyesfajta hibák elég gyakran vannak a szövegedben, nézd át sokszor, mert elég zavaróak (nekem). Aztán néhány helyen kihagytál vesszőket, de lehet, hogy csak véletlenül. Mindenképpen nézd át sokszor a szöveget, mielőtt publikálod.
Aztán, szintén nem nagy hiba, de van néhány olyan mondat, ami értelmesebb lenne két mondatban, vagy  mondjuk értelmileg úgy lenne jó, hogy mondjuk vessző helyett kettőspont legyen. Ezeket nem írom ide részletesebben. Meg még van egy ilyesmi, annyira nem tartozik ide, ez se nagy hiba, de azért megmutatom. Ezt írtad: "Jaj, remélem, Kellyvel leszek vagy, Jordannal." (Itt most nem ezt akarom kihangsúlyozni, de itt is van az a vesszőhiba, amit megmutattam az előző bekezdésben, a 'vagy' után nem kell a vessző. Helyette pedig a 'leszek' után kell tenni.) Ugye amúgy az egész múlt időben van írva, ez pedig jelen idejű, bemutatja a lány gondolatait. Itt valahogy így lenne helyes, vagy legalább értelmileg jobb: "Jaj, remélem, Kellyvel leszek, vagy Jordannal, gondoltam." Könyvekben is szokták így, csak egy vesszővel elválasztva írni, akkor, amikor a beszélő amúgy egyes szám első személyben beszél.
A helyesírásoddal alapvetően nincs gond, bár néhol van pár hiba, de szerintem csak figyelmetlenségből rontottad el. Erre figyelj. Plusz - ez talán nem figyelmetlenség volt - nincs olyan, hogy "nem-e poros a tükör". Ez úgy helyes, hogy "nem poros-e a tükör".
Egy kis logikai furcsaság - a bevezetőben azt írtad, hogy Turádon minden tökéletes, mindenki kedves, meg ilyesmi, de a második fejezetben kiderült, hogy nem az. Persze, senki se szeret arról olvasni, hogy tökéletes minden, tehát nem baj, csak egy kicsit furcsa azok alapján, amit írtál a bevezetőben.
Nem írsz rosszul, sőt. De azt javaslom, hogy figyelj azokra, amiket leírtam ezelőtt, és még valami: írj több leírást. Ne csak azt írd le, amit történt, hanem fejtsd ki jobban a lány(ok) gondolatait, érzéseit, esetleg írhatnál több előzményt, hogy megismerhessük a szereplőket - amik, úgy érzem, annyira nincsenek kidolgozva. Javaslom, mielőtt írsz, a szereplőkről készíts magadnak egy tervezetet, hogy milyen a jellemük, hasonlók. Ezt nem kell kitenned a blogra, de neked sokat segíthet. Szóval írj többet róluk, hogy mi is jobban megismerhessük őket.

Összegzés:
Minden hibád ellenére, felkeltette az érdeklődésemet a történet. Ez amolyan tükör-napló szerű, láttam már hasonlót, de az más volt. Igazából az érdekel a történetben, hogy mi történik, amikor és két lány találkozik a tükörben egymással. Szóval, szerintem követni fogom.
Ami a fejlécet illeti, vagy próbálj te egy jobbat csinálni, vagy kérj segítséget valakitől. Akár innen is rendelhetsz, van három tehetséges designerünk a blogon. 
Ha betartod, amiket mondtam, nagyon jó blog lehet a blogodból. Sok sikert kívánok! :)
(Ui.: Remélem, nem sértődtél meg.)
xoxo Lindsay Cole




1 megjegyzés:

  1. :) nem sértődtem meg ^^ sőt örülök, hogy elmondta végre valaki az igazat :) köszönöm ^^

    VálaszTörlés